11 Aralık 2015

FIFA 16'da Defans Nasıl Geçilir ?






Belki de bize oyunda en çok has ve zevk veren olaylardan biridir adam geçmek , adam eksiltmek özellikle skill moves hareketlerini kullanmayı iyi bilen biriyseniz FIFA sizin için 2 kat daha zevkli bir oyundur. Çünki tüm rakip defansını skill moves hareketleriyle geçip  birde üstüne gol attıgınızda o zevki başka hiç bir oyun vermez bence. İşte bugun bunlardan bahsedicez ve FIFA 16'da nasıl çalım atılır,nasıl adam geçilir,nasıl adam eksiltilir ve bunlar için ne yapmam gerekiyordan bahsedicez.



Öncelikle her zaman söyledigim şey iyi oyuncu ve kadro seçimi. Adam geçmek için gidipte yavaş ve top sürme yeteneği zayıf oyuncular seçerseniz rakibinizin ekmeğine yağ sürersiniz. Özellikle bu sene top sürme , küçük boylu fırlama oyuncuların defansın arasında gezmesi ve deli'ce top sürmesi çok abartı olmuş. İlk başlarda hız önemli değil diyorduk ama ne olduysa yine hız ve top sürme oyunun iki ana özelliği oldu. Kısa boylu , hızlı ve top sürme yeteneği yüksek oyuncular adam geçmek içi birebir hatta bu oyuncularla düz koşarak bile rakibi geçebilirsiniz yani skill moves ile uğraşmaya falan gerek yok.

Şimdi direk geçelim oyuncu seçimine,FIFA 16'da adam geçmek için nasıl oyuncu , hangi tür oyuncuları seçmeliyim konusuna gelelim.



Üç ana stat ve bunları destekleyecek iki özelliğimiz olmalı oyuncumuzda bunlar ;

AGILITY +83
DRIBBLING +80
BALL CONTROL +86

Bu üç stat oyuncumuzun ne kadar iyi top süreceğini ve çalım özelliğini belirler ve üç statında verdigim değerlerin yukarsında olması gerekir eğer oyuncuda bu statlar bu değerlerin üstündeyse o oyuncuyla her türlü defans geçilir. Çünki bu adamlar 1 e 1 oynayan adamlardır. Tabi sadece bu statlar yetmez bu statlarda sadece çalım atabiliriz ancak rakip bizi ileriye gitmeden yakalar. Şimdi bize gereken iki önemli stat daha var. HIZ !


ACCELERATION +85
SPRINT SPEED +80


Özellikle acceleration yanı hızlanma çok önemli çünki karşı karşıya iken bir anda rakibi sollamak ve çalım atmak için acceleration burda önemli tabi sprint speed yani oyuncunun maksimumu hıza ulaşmasını sağlayan stat'da önemli tabi ama burda önemli olan ve ilk bakmamız gereken şey Acceleration.Müthiş örnekler                                                                                            



Yukardaki örnekler gibi bir çok oyuncu bulabilirsiniz , Messi , Aguero , Suarez ,Neymar vs gibi pahalı oyuncular örnek vermedim çünkü eminim çoğumuzda bu oyuncular yok ama üzülmeye'de gerek yok yukarda verdigim oyuncular gibi oyunda daha bir sürü müthiş oyuncu var top sürme kabiliyeti şahane olan ve en az Messi , Neymar vs kadar iyi olan. Mesela kendimde örnek vermek istiyorum son zamanlarda kullanmaya başladıgım CF pozisyonunda oynattıgım Mertens adlı bir oyuncu var Napoli'de. Tek kelimeyle inanılmaz bir oyuncu hatta en az Messi kadar etkili diyebileceğim bir oyuncu , isteyenler bir test edebilirler ve ne kadar iyi oyuncu oldugunu anlayacaksınız.


Oyuncu seçiminde ne demek istedigimi anlamış oldugunu umuyorum ve başka bir özelliğe ve belki de en can alıcı özelliğe geçmek istiyorum SKİLL MOVES.

Oyunda oyuncu kartlarının yanında aynen şöyle gözükür









Weak Foot bir oyuncunun ne kadar iyi ters ayağını kullanabileceğini gösterir ama konumuz o değil herneyse. 5 Yıldız 'dan 1 yıldız'a kadar gider , 5 tabi ki en iyisidir ve skill moves'i 5 olan oyuncular ile oyundaki her türlü özel hareketleri yapabilirsiniz hatta bazen iş top cambazlıgına kadar gider. Bu işi iyi yapan adamlardan top almak çok zordur.Skill Moves'ların nasıl yapıldıgını oyun içindeki ayarlardan skill moves kısmından görebilirsiniz.

Bu sene eklenen no touch dribbling yani topsuz dribbling özelliği ile adam geçmek gerçekten mümkün ve işe yarıyor.Bi nevi fake atıyoruz rakibe.

Nereye bakıyor Messi ?
Messi nereye bakıyor ? Topsuz dribbling yapıyor messi ve rakibine fake atmaya çalışıyor resimde biraz değişik gelebilir ama oyun içinde inanılmaz işe yarıyor şimdi biraz daha örnek vereyim





Yukardaki resimde topu durdurdum. L2 veya L1 ve Sprint tuşu yani bende R1 olan sizde R2'de olabilir. L2 + R1 ' e basılı tutarken Sol analoğu yukarı kaydırıyorum ve resimde gördüğünüz gibi oyuncum sanki yukarı çıkacakmış gibi yapıyor ama aslında topun üstünde şöyle bir dönüyor. İşte buna topsuz dribbling diyoruz.,

L1 VEYA L2 + R1 + SOL ANALOG ( Sol analoğ gideceğiniz veya fake atmak istediginiz yönü belirler.)






Topsuz dribbling yaptıksan sonra hemen hamlemi yapıp , ileri koşuyorum





Ve işlem tamam rakip oyuncuyu oyundan düşürdüm ! Umarım topsuz dribbling yani no touch dribbling olayı iyi anlaşılmıştır.





Şimdi devam etmek istiyorum geçelim oyundaki en iyi işe yarayan ve en çok etkili skill moves hareketlerine belki çokca var ama bize sadece bir kaçı lazım işte onlar.




ROULETTE , TOPUN ÜSTÜNDE DÖNMEK

Gerçekleştirmek için , Sağ analoğu 270 derece sola veya sağa döndürmeniz lazım.

2 Star Skill Moves yeterli.





ÖRNEK 1



ÖRNEK 1. Normal bir şekilde kaleye yaklaşıyorum.




ÖRNEK 2

ÖRNEK 2. Hamlemi yani hareketimi gerçekleştirdim



ÖRNEK 3


ÖRNEK 3. Şutumu çektim ve gol olmasını umuyorum.





BALL ROLL -  TOP YUVARLAMA

Bu hareketi gerçekleştirmek için tek yapmanız gereken sağ analoğu sağ'a veya sola çekmek.

1 Star Skill Moves yeterli



ÖRNEK 1


ÖRNEK 1. Alan dar, rakip sıkıştırmış.




ÖRNEK 2


ÖRNEK 2. Ball roll ile rakip defans oyuncusunu geçiyorum.




ÖRNEK 3.

ÖRNEK 3. Rakibi geçtim ve artık ileriye basabilirim.












SPIN RIGHT , LEFT ---- SAĞA veya SOLA DÖNME

İnanın bana buna alıştıkan sonra her saniye bu hareketi yapmaya çalışabilirsiniz , fazla bağımlısı olmayın sadece gerekli yerlerde kullanın diyorum :)

Yapmak için sağ analoğu geldiginiz yöne doğru çapraz aşağıya doğru iki kez vurun.

Unutmayın iki kez basacaksınız !









ÖRNEK 1
ÖRNEK 1. Düz koşuyorum veya çapraz diyelim.






ÖRNEK 2
ÖRNEK 2. Hareketi yaptım oyuncum içeri doğru döndü ve rakibi pazara yolladık.


ÖRNEK 3

ÖRNEK 3. Mükemmel bir şut pozisyonu yakaladım bu hareket sayesinde.










-- BERBA SPIN --


Geçelim bir başka harekete , bu harekette oyunda resmen gerekli olarak gördüğüm hareketlerden biridir , nedenini resimler ile yine anlatacağım.

Yapmak için ,  Analoğu bir yukarı ve hemen sonra sol'a çekmeniz gerekir.  



1

2




ÖRNEK 1

ÖRNEK 1. Kaleye çok yakınım şut'da çekebilirim ama biraz fantezi yapalım.




ÖRNEK 2



ÖRNEK 2. Hareketimi yaptım ve bir anda oyuncum yukarı döndü.





ÖRNEK 3


ÖRNEK 3. Şimdi tek yapmam gereken şut çekmek.












SCOOP TURN 

Çok önemli bir hareket daha , bir anda keskin dönüşler ve beklenmedik dönüşler yapmanızı sağlar.

Yapmak için tek yapmanız gereken döneceğiniz yer ve ŞUT + PAS tuşuna basmak. Fake shot'un bir tersi gibi düşünebiliriz.

Yapmak için oyuncunun 4 Star Skill Moves yeteneği olması gerekir.






ÖRNEK 1

ÖRNEK 1. Top bana geldi.








ÖRNEK 2



ÖRNEK 2. Hemen hareketimi gerçekleştirdim





ÖRNEK 3



ÖRNEK 3. Rakibi geçtim ve yoluma devam ediyorum.









Veeeee evet arkadaşlar bir detaylı rehberin daha sonuna geldik , bol bol antreman yaparak ve bu hareketlere çalışarak ve tabii ki doğru adamları seçerek rakiplerinize ecel terleri döktürebilir ve kısa zamanda çok iyi birer top cambazı olabilirsiniz.

Herkese iyi oyunlar , bir başka rehberde görüşmek üzere.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder